Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sidor ...
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>
Below is the raw OCR text
from the above scanned image.
Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan.
Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!
This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.
222
gede ham3" og at forsikkre ham« om sen legemlig,
Død, som giorde en Ende derpaa, det var idenne
— Tilstand meer en Naade end-en Straf. Giid
« saae hansFortrydelsez han forkyndte ham et Mid-««
del til Frelse, og forsikkrer Ham derfor nu, at an-
gergivne Syndere skulle . Kraft af dette Middel ikke——- -
have anden Død at befrygte end en timelig , som
gjorde Ende paa deres Lidelser, ved at opløse Le-
gemet, » og at forandre det igien til det Støv og
den Jord, ’af hvilket det var taget. · « Du skal
"« blin til Jord igien,« thi duer tagen deraf.p
« Dit er Støv, og skal blive til Støv igien·«. .
For etMenneske, som endnu ingen Død havde seet
i Verden, var dette den beqvemmeste Beskrivel-»
se af Dyden. —
Jeg har viist i det Foregaaende , hvorfor
Gud ikke gandfke ophævede Døden og Dødelighe- :
dens-Følger, faa vidt de vasre—Strasser. For at
«laere Mennesket en fornuftig Opmærksomhed« paa "
dets Handlinger og deres Følger, maatte disse ikke . ;
gandfke hindres ved Almagten. - Den»fo·rsteSynd
maatte meget meere straffess ved et kjendeligt og
foleskigt Ondes " Dødelighed er en naturlig Følge
" af uordentlige Vegierlighederz men det-er et Onde,
« »· som «
L -
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>